titelbild2

marjorie

Naast mijn passie voor  het helpen studeren voor middelbare scholieren, zijn er meer belangrijke dingen in mijn leven. In deze activiteiten kun je sterke kenmerken van mij zien die ook weer terug komen in mijn leerlingbegeleiding.

  • Ik ben zelf al een paar jaar bezig met het leren van Mandarijn. Deels vanuit mijn leergierigheid en deels omdat mijn creatieve kant aangetrokken wordt door de Chinese schrijfwijze, de karakters. Door dit eigen leerproces kan ik met leerlingen meevoelen hoe lastig het soms is om de zelfdiscipline op te brengen en hoe frustrerend als hard werken niet beloond lijkt te worden.
  • Mijn sport is hardlopen. Voor mij is dit niet alleen lichamelijke training, maar ook een geestelijke uitdaging. Om bij weer en wind, in drukke tijden of lichamelijke vermoeidheid toch die schoenen aan te trekken en naar buiten te gaan, is soms lastig. Maar het doorzettingsvermogen dat ik hier van leer, heeft me de fantastische ervaring van het voltooien van de Marathon van San Francisco in 2000 gegeven!
  • Ik ben opgegroeid met een zusje met autisme en heb daardoor een bijna aangeboren voeling voor het omgaan met mensen in het spectrum. Bovendien heb ik in CaliforniĂ« een jaar als klassenassistent gewerkt met het TEACCH-systeem in een klas met 8 autistische kinderen. En daarna nog een jaar als privĂ©leraar met de ABA-methode voor een non-verbal autistische jongen.
  • Als ik naast dit alles nog wat tijd over heb, steek ik dat graag in knutselen. Ik maak kaarten van theezakjes en ander weggooi- en restmateriaal.